Cenný obsah a elektronické podnikanie

paid contentSte odborníkom v určitej oblasti? Máte veľa informácii, ktoré vedia pomôcť ostatným? Je tento obsah až na toľko hodnotný, že by bolo hriechom poskytnúť ho na itnernete bezplatne? Tento článok Vám ukáže niekoľko relatívne jednoduchých možností, ako prístup k takýmto informáciám spoplatniť.

Spôsob predaja obsahu s najvyšším ratingom sú platformy od spoločnosti Apple. Umožňuje predávať prostredníctvom iTunes Store, App Store a iBook Store.

Ak chcete predávať obsah na našich webových stránkach, mám pre Vás pár rád:

1. Nebuďte predavačom, buďte expertom.

Všetci sme navštívili webové stránky, kde sme na každých pár riadkoch upozornení, že musíme platiť za prístup k stránke. Frázy ako „Prihláste sa už dnes!“, „Iba 9,99 dolárov za mesiac!“, alebo „Kúpte si predplatné!“ sú hodené na webovú stránku v nádeji webmastera pre predaj, ktorý je fantasticky jasný pre návštevníka.

Pritom, webmaster zmení vnímané poslanie alebo zameranie webovej stránky z pohľadu na jeho obsah len na to, ako zarobiť peniaze. Ak chcete predať obsah on-line, budete musieť preukázať, že máte solídny prehľad o predmete vášho obsahu. Musíte vybudovať dôveru vo vaše webové stránky. Je to efektívnejšie vytvoriť dobrým obsahom a prezentováním ho na čistej, jasnej webovej stránke, než zmiasť návštevníkov tým, že ich bombardujeme s odkazmy na predplatné. Týmto spôsobom, budete vnímaný ako odborník, a nie niekto, kto sa len snaží zarobiť „rýchle prachy“.

2. Nájdite si medzeru na trhu.

Nájdenie medzery na trhu bolo jasným kľúčom k úspechu pre mnohé podniky v priebehu rokov. Je to tak dôležité, až mám pocit, že by sa to malo opakovať. Časť predmetu pre vaše webové stránky odporúčame zamerať na relatívne malý rozsah. Napríklad namiesto vytvorenie webovej stránky, ktorá vysvetľuje, „ako zarobiť peniaze“, môžete vytvoriť webové stránky, ktoré sa zameriavajú na tému „ako zarobiť peniaze s open source softvérom.“

To zužuje rozsah vášho webu, zvýši prevádzku z vyhľadávača a dáva vám šancu získať oveľa väčší podiel na celkových tržbách na trhu. Ak píšete príliš vágne alebo na príliš široké témy, ľudia nebudú mať istotu, že budete aj naďalej písať o veciach, ktoré ich zaujímajú. Nenechajte veľkú sieť v nádeji, že budete chytať pár rýb, ukážte, že ste pochopili presné potreby vášho cieľového trhu.

3. Ukážte, že váš obsah stojí za kúpu.

Každý deň vídam stránky, ktoré sa snažia predať produkt – zvyčajne e-knihy o tom, ako zarobiť peniaze rýchlo (alebo nejakú inú veľmi širokú tému). Táto stránka sa skladá z jednej stránky naplnenej dôvodmi, prečo by mal návštevník kúpiť výrobok, prezentovaný v multi-farebných fontoch a v spúste odrážkových zoznamov. Napriek tomu som len zriedka vidiel jediný príklad alebo výpis z produktu, ktorý tak divoko predávajú. V tak veľkej súťaži na webe je jednoducho nereálne očakávať, že bude mať niekto dôvod na kúpu tohto produktu.

Treba dať niektoré svoje stránky zadarmo. Pomocou niektorého z dnešných systémov pre správu obsahu predplatného ​​je jednoduché dosiahnuť, aby bol nejaký obsah k dispozícii len pre členov, pričom ďalší obsah je otvorený pre verejnosť. To umožňuje návštevníkom preskúmať vaše webové stránky, ako by boli členmi, pričom jemne pripomínajú výhody členstva. Ak viete zverejniť nejaký obsah zadarmo, váš obsah sa môže predávať sám.

4. Vyhľadávače sú vašimi priateľmi.

Ďalšou výhodou obchodného modelu opísaného v bode č 3 je, že vyhľadávače budú milovať vaše webové stránky. Je to dôležité, ak vaše webové stránky môžu mať vysoké hodnotenie vo výsledkoch vyhľadávania na kľúčové slová na vašich stránkach, dostanete veľa vysoko cielenej, voľnej prevádzky. Google a ďalšie významné vyhľadávače majú technológiu zabudovanú do svojich stránok hodnotiaceho systému, ktorý môže vyčmuchať „prázdne“, webové stránky, alebo webové stránky, ktoré sa iba pokúšajú predávať obsah, ale sami nič poskytujú.

Môžete získať vyššie hodnotenie vo výsledkoch vyhľadávača tým, že niektorý obsah necháťe voľne k dispozícii pomocou dobre formátovaných webových stránok. Tým, že nejaký obsah necháte voľne k dispozícii, môžete dať Googlu šancu nájsť kľúčové slová vašich stránok a zároveň zvýšiť pravdepodobnosť, že iné stránky sa budú odkazovať na vás (niečo, čo má Google rád). Jasne formátované webové stránky sú pre vyhľadávače rýchlo pochopiteľné, ak možno vhodne „čítať“ obsah.

Existujú určité techniky, ktoré môžete použiť na zvýšenie vášho hodnotenia vyhľadávačov, ktoré tvoria základ oblasti optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). Avšak namiesto toho, aby ste sa museli veľmi starať o tieto veci, odporúčam vytvoriť vaše webové stránky pomocou redakčného systému, ktorý je štandardne  SEO-friendly. Jeho predvolené hodnoty, spolu s kvalitným obsahom budú mať za následok webové stránky, ktoré sú prirodzene priateľské pre vyhľadávače.

5. Prezentácia je kľúč.

Je pravda, že obsah webovej stránky bude predplatné predávať sám o sebe, ale nemôžeme ignorovať skutočnosť, že dobre navrhnuté, užívateľsky prívetivé webové stránky budú predávať viac predplatného, než škaredé webové stránky s rovnakým obsahom. Táto skutočnosť sa zdá byť zabudnutá, a to najmä na trhu webových stránok s predplatným. Nehovorím, že web design musí byť honosný alebo preplnený obrázkami, ale ak očakávate, že dôjde k predaju predplatného členstva na vaše webové stránky, budete musieť prezentovať profesionálny imidž.

Pre mňa, profesionálne webové stránky znamenajú: pekné logo, jasnú navigáciu a jednoduché usporiadanie s riadnym tokom obsahu. Dobrý systém pre správu obsahu predplatného by mala obsahovať predvolený dizajn webových stránok, ktoré ponúka tieto funkcie. To znamená, že aby ste mohli začať a všetko, čo musíte urobiť, je pridať obsah, zmeniť logo, a zmeniť farebnú schému.

Technické riešenie

V minulom článku WordPress vs. Google Sites sme poukázali na výhody WordPressu, ak je naším cieľom publikovať obsah redakčným systémom. Dnes sa pozrieme na možnosť vytvorenia plateného členstva.

Zo všetkých pluginov som vybral Paid Membership Pro pre jeho prehľadnosť, viaceré možnosti nastavenia platobných brán, neustálu aktualizáciu a možnosť vytvorenia jazykových mutácií.

Po inštalácií je jeho nastavenie celkom jednoduché.

  • vytvoríme úrovne členského, môže ich byť neobmedzený počet, spoplatnené môžu byť úvodnou sumou a potom pravideľnou platbou (masačne, ročne ..),
  • vytvoríme stránky potrebné pre prevádzku registrácie členov, ktoré je možné nechať jedným kliknutím vygenerovať automaticky,
  • nastavenie platobnej brány z možností ako: platiť šekom (prevodom), Stripe, PayPal Express, Website Payments Pro, PayFlow Pro, Standard, Authorize.net, Braintree, 2 checkouts, Cyber Source,
  • nastavenie SSL,
  • nastavenie e-mailu,
  • pokročilé nastavenie, v ktorom vieme zmeniť správy pre užívateľov v rôznych roliach.

Paid Membership Pro po registrácii vytvorí členovi štandardný subscriber (predplatiteľský účet). Člen tak môže vojsť aj do administrátorskej konzoly, aj keď v nej môže vidieť len svoj profil, ukazuje sa mu horná ovládacia lišta. Aby to používateľov nemiatlo, existujú moduly, ktoré ju dokážu pre tento typ používateľov skryť.

Vytváranie obsahu len pre členov je jednoduché. Pri vytváraní príspevku (stránky alebo článku) nám pribudla možnosť nastaviť potrebné členstvo s možnosťou zvoliť niektoré z našich úrovní členstva. Text, ktorý má byť viditeľný len členom, vložíme medzi značky:

[membership level="2"]

Text, ktorý vidí iba člen úrovne level="2"

[/membership]

Balík, ktorý si cez WordPress automaticky stiahnete a nainštalujete však neobsahuje slovenčinu. Pre jej pridanie si stiahnite  PMPro-sk_SK (321 stiahnutí) , ktorý rozbaľte a vložte cez FTP na vašu stránku na adrese:

/web/wp-content/plugins/paid-memberships-pro/languages

V prípade, že sa do niečoho takéhoto pustíte, nehabite sa s nami podeliť o Vaše skúsenosti. Ak budú cenné, aj na túto stránku dám možnosť predplateného členstva a okrem toho, že môžme pomôcť ostatným, môže to hodiť aj pár EUR.