10 krokov, ako začať svoje ​​vlastné elektronické podnikanie

ecommerceZačať svoj vlastný online obchod je dnes viac populárne ako kedykoľvek predtým. A prečo by nie? Techniky a nástroje potrebné, aby ste mohli začať sú dostupné všeobecne aj cenovo. V porovnaní s východiskovou pozíciou a porovnaním s kamenným obchodom je investície menšia pre väčšinu situácií . Skupina Vašich potenciálnych zákazníkov je veľmi veľká a ľahko dostupná. Naozaj ? Nie je to však vždy tak jednoduché, aby ste skutočne svoje výrobky predávali. Pozrieme sa na to, čo je potrebné urobiť a čo je potrebné sa naučiť , aby ste mohli naštartovať svoj e-commerce projekt !

1. Výber produktu

Aby som  nezabudol , tento príspevok sa zameriava na prevádzkovanie internetového obchodu fyzických alebo virtuálnych produktov . Kroky uvedené nižšie sú cenné, ak pracujete aj na akomkoľvek inom on – line podnikateľskom pláne . To je miesto , kde by ste mali začať: vytvoriť podnikateľský plán. Skôr , než tak urobíte , je dôležité najprv si vybrať typ produktu , ktorý chcete predávať . Vyberte si niečo , čo je blízke vášmu srdcu a samému sa páči. Nikdy nebudete môcť dať 110 % úsilie do vášeho podnikania, ak nemáte naozaj rád produkty čo predávate.

2. Vytvorte plán

Tvorba podnikateľského plánu je často prehliadaná úloha . Využte na to obdobie, než naozaj začnete pripravovať svoje podnikanie, keď máte ešte čas na rozmýšlanie. Zamyslite sa znova. Uvedené úsilie v obchodnom pláne vám neskôr pomôže , keď veci začnú byť stále viac zložitejšie. Čo sa vlastne snažíte dosiahnuť ? Aký je rozpočet , ktorý je vyhradený pre spustenie? Je stratégia stále správna? Podnikateľský plán nie je niečo , čo je z betónu , ale bude to určite niečo, čo vám neskôr pomôže.

A teraz , čo by v ňom malo byť? Samozrejme by ste mali popísať svoje produkty , vašu stratégiu a cieľové publikum. Je tu trh pre vaše produkty ? Aký veľký je? Sú tu už aj konkurenti, ktorý predávajú rovnaké produkty? Ak áno , V čom budete odlišný ? Pýtajte sa sami seba na veľa otázok!

3. Hľadanie partnerov

Čo Je skôr pravdepodobné?  Že budete musieť nájsť dodávateľa pre výrobky , ktoré chcete predávať , alebo to bude niečo , čo môžete sami vyrábať. V oboch prípadoch je nutnosťou určiť svoju maržu a predajné ceny. Nákup produktov je profesia sama o sebe, nepodceňujte to a vždy sa uistite , že máte zmluvy so svojimi dodávateľmi na papiery.

4. Pravidlá a zákony

Treba zistiť , aké sú pravidlá , ktorým musíte vyhovovať. To je asi jednoduché povedať , ale nie vždy jednoduché urobiť. Avšak, pravidlá a zákony sa líšia v závislosti od krajiny . Ale vo väčšine situácií , spotrebitelia sú chránený skupinou zákonov a preto sa musíte uistiť , že budete postupovať podľa pravidiel vo vašej krajine . Mimochodom, odporúčam začať v malom, nesnažte sa ovládnuť celý svet naraz. Začnite vo svojej vlastnej krajine , kde máte aspoň nejaké skúsenosti s miestnymi predpismi a zákonmi. V prípade pochybností si neváhajte najať nejaké odborné poradenstvo v tejto oblasti . Bude to stáť nejaké peniaze, samozrejme, ale vám to ušetrí drahocenný čas .

Každá krajina má svoje vlastné organizácie pre kvalitu on-line obchodov. Tým , že získate takúto „pečiatku kvality “ na svojich webových stránkach , môžte získať vačšiu dôveru . Návštevníci sú si vedomí týchto kvalifikácií a šanca, že budú dôverovať Vášmu obchodu sa len zvyšuje .

5. Výber e-commerce riešenia

Ďalší krok: to , čo budete používať k rozvoju svojho podnikania. Existuje veľa, veľa možností. Pred tým ešte ďalšia otázka, ktorú treba zodpovedať : budete budovať svoj vlastný obchod, alebo je to niečo , čo budete zadávať?
Bohužiaľ , ako pre začiatočníka , nie je žiadne “ najlepšie riešenie „, všetko to závisí na vašej situácii, vašom rozpočte a vašej stratégii . Ja odporúčam, ako prvé využiť existujúce profi riešnia, kde je administrácia čo najednoduchšia. Ak ste tzv. PC kutil môžte sa pustit aj do používania niektorého z Open Source riešení. Je nutné zvážiť, či ste ochotný venovať svoj čas na nasadzovanie a riadenie vlastného OpenSource riešenia, alebo ho investovať do samotnéjo podnikania.

Viac informácií o výbere e – commerce riešení bude v nasledujúcich príspevkoch v tejto kategórii.

6. Nastavte svoje produkty a cenovú stratégiu

Ešte predtým , než začnete premýšľať o pridaní svojich produktov do vášho systému nákupného košíka o ktorých je nutné sa rozhodnúť:

Aká bude predajná cena pre vaše produkty.
Prepravné náklady sú zahrnuté v predajnej cene , alebo pripočítate prepravné náklady navyše vo vašej objednávke ? Obe majú výhody a nevýhody .
Aké informácie bude zverejňovať o svojich produktoch .
Nejde len o dobrý ( a atraktívny ) opisy , ale aj o všetký ( technické ) špecifikácie produktu . Majte prosím na pamäti , že vždy je najlepšie vytvoriť si vlastnú sadu popisov . Nepoužívajte len „copy paste“ predvolený text od vašeho dodávateľa. Všetci ostatný to robia a preto môžte nájsť spôsob, ako byť lepší ako vaša konkurencia .
Fotografie !
Vždy používajte kvalitné fotografie , najlepšie všetko v rovnakom štýle . Neexistuje snáš takmer nič , čo by vám mohlo ublížiť viac než fotky v príliš nízkej kvalite a v rôznych štýloch vo vašich stránkach produktov. Nezabudnite premýšľať aj o iných možnostiach , ako je 360 stupňový pohľad alebo videá .

7. Napĺňanie tovarom a logistika

Čo bude, keď sa váš internetový obchod spustí ? Ste na to pripravený? Ako bude vyzerať váš predajný proces? Budete robiť všetku logistiku ( balenie , doprava , ale aj nákupu a riadenie zásob ) sami? Alebo budete používať fullfillment partnera vykonávajúceho všetky potrebné kroky, takže sa môžete sústrediť na správu webových stránok a uvádzanie ich na trh? Nepodceňujte čas potrebný pre spracovanie vašich logistických a administratívnych úlohy !

8. Test, test, test

Nedá sa to zdôrazniť viac. Všetko by ste mali mař dôkladne otestované znova a znova . Áno , samozrejme ešte pred go-live . A nehovorím len o vašom e-shope , alebo on-line platobnom procese . Treba vyskúšať všetko a znovu . Bolo by skvelé , ak môžete dať testovanie aj na externých pracovníkov. Tý vždy prídu s chybami a vylepšeniami , ktoré ste sami vynechali.

9. Marketing !

Ponorte sa do sveta on-line marketingu a sociálnych médií . Najmä na začiatku to bude pomerne ťažké so zapojením návštevníkov . Nemám na mysli zákazníkov . Návštevník je prvý krok , ale v skutočnosti konverzia na zákazníka nebude na začiatku taká ľahká. Existuje veľa možností, ako začať . Vymenujem aspoň niektoré z nich, lebo nie je ich možné spomenúť všetky .

  • Online reklama prostredníctvom siete , ako napríklad Google Adwords .
  • Affiliate marketing . Nech iné webové stránky pracujú pre vás .
  • Sociálne médiá : Twitter, Facebook, ako niektoré z nekonečného množstva možností
  • Offline marketing. To je obzvlášť dôležité , ak spúštate on – line podnikane z offline existujúceho obchodu . Mať obchod a teraz prinášať produkty aj on – line. Offline marketing vo vašom okolí môže byť v týchto prípadoch veľmi cenný. Ľudia vás už poznajú a je oveľa pravdepodobnejšie , že vám budú veriť od začiatku.
  • Zostaviť zoznam e-mailov. Je veľmi dôležité začať používať e-mail marketing tam , kde je to možné, pretože to vám prináša zákazníkov, akonáhle budete na svojich stránkach poskytovať zaujímavé informácie.
  • Premýšľajte aj o zľavových kupónch . Vždy používajte krátku dobu, že je to naliehavé . Chcete , aby vaši zákazníci nakupovali teraz, nesmieme dopusitť aby na vás a váš zľavový kupón zabudli.
  • Používať porovnávače cien. V prípade že to bude možné skúste kalkulovať cenu tak, aby ste boli v porovnávačoch lacnejší.
  • Áno, je toho oveľa viac čo by sa dalo povedať o tejto téme a to sme ešte nezačali hovoriť o optimalizácii pre vyhľadávače!

10. Vytrvať

Váš obchod je pripravený pre život. Teraz sa vám začína dovnútra valiť predaj, ale ako som už povedal,  nie je to vždy tak jednoduché . Dbajte na zlepšovaní vašej webovej stránky a rovnako pokračujte v práci na marketingu. Váš obchod nebude nikdy hotový. Najmä na začiatku budete potrebovať veľa tvrdej práce, učiť sa, zlepšovať a znova sa učiť. Budete robiť chyby ale mali by ste vydržať ! Premýšľajte o svojich pôvodných myšlienkach a tom, prečo to je také dobré, nevzdávajte to! To bude to čo vás odlíši od všetkých ostatných. Len tak bude z vás skutočný podnikateľ.